Poznaj grę Przygody w Krainie Dziwnych Słów
10.10.2024
Interaktywna gra, która powstała w ramach projektu "Przygody w krainie dziwnych słów - e-learning w PJM",
znajduje się na platformie e-learningowej Fundacji Między Uszami.
Zawiera teksty w języku polskim oraz filmy z tłumaczeniem na Polski Język Migowy.
Dlatego też graczami mogą być zarówno osoby głuche, jak i słyszące.
Jeśli chcesz uzyskać dostęp do gry, wypełnij krótki i anonimowy formularz TUTAJ.
W grze wybieramy jednego z trzech bohaterów:
- Aleks Słowny – pasjonat zagadek językowych. Zawsze notuje swoje spostrzeżenia.
Jego misją jest odnalezienie zaginionego Słownika Etymologicznego, aby przywrócić słowom ich prawdziwe znaczenie.
- Mila Frazes – pełna energii i pomysłowości, o czym świadczą jej kolorowe włosy.
Mila dąży do stworzenia Księgi Kreatywnych Skojarzeń, by ludzie znów czerpali radość z używania języka.
- Sam Metafora – refleksyjny myśliciel, zawsze szuka głębszego sensu słów.
Jego zadaniem jest rozwiązanie Zagadki Znikających Znaczeń i odkrycie, dlaczego niektóre słowa tracą swój dawny sens.
Każdy bohater podczas swojej podróży odwiedza trzy z pięciu unikalnych miejsc, które kryją językowe tajemnice i wyzwania:
- Las Historii – skrywa dawne opowieści i sekrety.
- Stara Biblioteka – prawdziwa skarbnica wiedzy o literaturze i pięknych opowieściach.
- Mityczny Olimp – siedziba herosów i bogów mitologii greckiej.
- Biblijna Dolina – spokojna kraina pełna symboli i historii biblijnych.
- Współczesne Miasto – tętniąca życiem metropolia pełna codziennych wyzwań.
W każdym z tych miejsc bohater poznaje 5 związków frazeologicznych – odkrywa ich znaczenie, pochodzenie oraz przykłady użycia.
W sumie, każdy bohater na swojej drodze poznaje aż 15 różnych frazeologizmów.
Podczas gry bohaterowie zbierają wskazówki – litery lub sylaby, które pomagają im wypełnić główne zadanie.
Gracz notuje te wskazówki, by na końcu ułożyć z nich słowo lub zdanie.
Każdy bohater ma inny cel do osiągnięcia, aby uratować Krainę Dziwnych Słów:
- Aleks Słowny – musi odnaleźć lokalizację Słownika Etymologicznego.
- Mila Frazes – musi wybrać właściwy kolor Księgi Kreatywnych Skojarzeń.
- Sam Metafora – musi rozwikłać Zagadkę Znikających Znaczeń.
Na końcu ścieżki każdego bohatera znajduje się krótki quiz, który sprawdzi i utrwali zdobytą wiedzę.
W przygodzie towarzyszą bohaterom narratorzy:
- Strażniczka Słów – wprowadza gracza do Krainy Dziwnych Słów, wyjaśniając jej zasady.
- Profesor Alfa Omegalski – tłumaczy Aleksowi jego misję oraz pomaga Mili w Biblijnej Dolinie.
- Ewa Jabłońska – opowiada Mili o jej zadaniu, pomaga Aleksowi w Lesie Historii i Samowi w Biblijnej Dolinie.
- Szymon Syzyfowski – przewodnik bohaterów w Starej Bibliotece i Mitycznym Olimpie.
- Diana Drakon – wyjaśnia Samowi jego zadanie oraz wskazuje Aleksowi drogę w Współczesnym Mieście.
- Franciszek Mostecki – pojawia się we Współczesnym Mieście i Lesie Historii, podpowiadając Mili i Samowi.
„Przygody w Krainie Dziwnych Słów” to gra, która wciąga w fascynujący świat frazeologizmów, ich historii i znaczeń.
Gra zachęca do dbania o język i odkrywania jego bogactwa.
Dodatkowym elementem gry jest słownik z 20 terminami literackimi oraz 25 związkami frazeologicznymi,
który pomaga graczowi zgłębić tajniki języka oraz uporządkować zdobytą wiedzę.